lördag 29 mars 2008

"Byggarbetare på plats"

"Hallelåja"

Renoveringen av vår nya butikslokal är på god väg.....vi målar, snickrar, borrar you name it .....vårat nya "lunch rum/kontor" är nästan färdigt, det blir såååååååååååå bra!!!! imorgon ska vi bygga in disken, BETYDLIGT mycket större en den vi har nu. Det är tur att våran lilla pappa varit ledig denna veckan, hans hjälp hade vi liksom inte klarat oss utan!! och Mange (Kristins sambo) är också en riktig pärla, han har hjälpt till på kvällar och helger!!!! det går verkligen undan när han är i farten, 7:ans växel gäller när han är med och det är GÖTT vill jag lova, för det är mycket som skall göras innan dörrarna öppnas till vår nya butikslokal.

Känner mej själv som en riktig byggarbetare!!! kanske skall börja extra knäcka som en, målar kläder och gummiskor är det som gäller för min del.....hemlagad mat är det inte att tala om....tur att man har en man hemma som verkligen försöker underlätta med lite mat i dag när jag kom hem blev jag serverad "tre rätters" soppa som förrätt (köpt färdig), kotlett potatis och grönsaker med sås, och till efterrätt blev det fruktsallad med glass........måste ju erkänna att det var helt klart godkänt!!!! (för att vara nybörjare på mat fronten) känner mej lite lagom trött nu......måste lägga mig tidigt för imorgon är det en ny dag för byggarbetarna!!!

Återkommer snart igen med lite mer info!!!

Ha't bra kramar på er Anna!

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så spännande med flytten! Ska bli kul att se vad ni hittar på...
Tyvärr missade jag att ni hade påskpysselkurs, hoppas jag hinner med nästa gång istället.
Ha det gott, och lycka till med byggandet! Kram Marie

Anonym sa...

Åh, vad roligt!!
Ni måste meddela när det blir nyöppning i den nya butiken!!
kram Tina
ps. SJÄLVKLART kan jag ha privatlektion i scrapbooking!!!

Anonym sa...

Så spännande att ni ska flytta och få större lokaler!! Kanonroligt för oss alla som redan älskar er butik!
Lycka till med byggandet. Ser fram emot att få komma på invigning!
Kram Pernilla